Ik ben er!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marlot Grouve - WaarBenJij.nu Ik ben er!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marlot Grouve - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!

Door: Marlot Grouve

Blijf op de hoogte en volg Marlot

28 September 2014 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!
Na een lange reis ben ik eindelijk gearriveerd in Cusco! Ik zal bij t begin beginnen.
Zaterdagmiddag om 12.30 uur vertrok mijn vliegtuig naar Lima. De vlucht ging erg goed en 4 films later en onrustige benen (2 uur lang!) op de koop toe, kwam ik eindelijk in Lima aan. Nederlandse tijd: 1.00 uur. Peruaanse tijd: 18.00 uur. Ik werd netjes opgewacht door de taxichauffeur. Hij had een bordje met mijn naam erop. Lees: Marlot Grouwe. Eenmaal in de taxi was t buiten al donker, maar ach Lima is net als een andere grote, niet westerse stad: groot, druk en chaos. De auto's rijden dan ook allemaal door elkaar en t maakt allemaal niets uit. Daarnaast reed de taxichauffeur van mij ook nog erg schokkend. Gelukkig ben ik niet wagenziek, maar Linda, jij zou niet blij zijn ;-) Bij t hostel aangekomen werd ik ontvangen door een Nederlandse eigenaar. Ik kreeg een prima kamer toegewezen en ben eigenlijk gelijk naar bed gegaan. T was toen 20.00 plaatselijke tijd, maar was natuurlijk kapot. Mijn wekker zou om 6.30 uur gaan. Uiteindelijk was ik al om 4.30 wakker. Heb daarna nog wel in bed gelegen, maar ik kon niet meer slapen. Om 6.45 zat ik aan t ontbijt. Lekkere bolletjes met kaas, ham en ei. En om 7.10 werd ik opgepikt voor de taxi naar t vliegveld. Daar aangekomen heb ik snel kunnen inchecken en boarden ging ook prima. De vlucht naar Cusco verliep heel  goed. Ik zat voorin waardoor ik erg veel beenruimte had. Dikke prima! Tijdens t opstijgen kon je zo gaaf naar buiten kijken! Lima heeft op dit moment heel veel mist hangen. Op t moment dat je opstijgt, vlieg je uit die mist, waardoor je boven de wolken komt, maar je alle bergen nog ziet boven uitsteken. Dat is wel gaaf om te zien. Ik voelde me net Mario uit Mario Bros Wii waar je dan extra munten kan pakken (bepaalde mensen weten nu wel waar ik t over heb, haha). De landing bij Cusco was ook gaaf. Je ziet Cusco helemaal liggen. In Cusco stond een Nederlands meisje op mij te wachten. Zij regelt hier ěěn en ander voor ons een loopt hier stage. Verder zit ik hier in het appartementencomplex met 7 Nederlanders. Ik deel mijn appartement met Jan. Hem heb ik nog niet gezien, want hij is een weekend weg. Maar ik zal m vanavond of morgen wel zien. Verder al wel kennis gemaakt met een andere Nederlandse jongen. Wel leuk! Ik heb daarnaast de stad al een beetje verkend. Stad voelt goed en veilig aan. Dus dat is fijn! Nou voor jullie is t slaaptijd. Ik ga kijken of iemand wat wil doen zo :-)

Tot snel en veel liefs!!

  • 29 September 2014 - 20:30

    Marian Veltmaat:

    He Marlot,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    We kijken uit naar alle verhalen die nog komen gaan.
    Genieten.

    Liefs Marian

  • 29 September 2014 - 20:34

    José:

    Hoi Marlot,
    Ik neem aan dat je ook foto's er op zet? Wel fijn dat je met andere Nederlanders bent. Geniet ervan.

    groeten uut Groot Lochter, Theo en José

  • 30 September 2014 - 16:51

    Rianne:

    Hoi Marlot,
    Maak er onvergetelijke weken van!
    Ik blijf je trouw volgen hier ;-)

    Liefz Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlot

Reis naar Peru

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 2834

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 30 November -0001

Peru!

Landen bezocht: